Megastarkan | Megastar Tarkan Club

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Megastarkan | Megastar Tarkan Club

    Portakalı Tarkan soyacak Rusya'ya ihracat artacak

    k@rizm@39
    k@rizm@39
    Moderator
    Moderator


    Cinsiyet : Erkek
    Mesaj Sayısı : 65
    Yaş : 39
    Takımı : Galatasaray
    Şu An Yaşadığı Yer : Türkiye
    Üyelik Tarihi : 15/10/08

    Portakalı Tarkan soyacak Rusya'ya ihracat artacak Empty Portakalı Tarkan soyacak Rusya'ya ihracat artacak

    Mesaj tarafından k@rizm@39 29/9/2009, 11:02

    Portakalı Tarkan soyacak Rusya'ya ihracat artacak Tarkan


    Meyve sebze ihracatçıları, Rusya'da pazar payını artırmak için tanıtım kampanyası başlatıyor. Narenciye Tanıtım Grubu (NTG) Rusya'da yapılacak kampanyalarda rol alması için ünlü popçu Tarkan'la anlaştı.


    Rusya'da çok beğenilen ve sevilen Tarkan, narenciyenin yüzü olacak. Türk narenciye ürünleri, Moskova ve St. Petersburg kentlerinde 80 billboard, 66 şehir içi otobüs üzerinde ve Rusya'da yayınlanan 12 ulusal dergide Tarkan'la birlikte yer alacak. Tarım il müdürlükleri ve ziraat odalarının tahminlerine göre bu sezon 3,3 milyon ton narenciye rekoltesi bekleniyor. Narenciye ihraç edilen ülkelerin başında Rusya geliyor. İhracatçılar, buraya yapılacak narenciye ihracatında geçen yıl gerçekleşen 200 milyon dolar rakamını aşmayı hedefliyor.
    Narenciye Tanıtım Grubu Başkan Vekili ve Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kavak, 2009-2010 sezonunda Rusya'yı hedef pazar olarak seçtiklerini, bu çerçevede bir dizi tanıtım kampanyası düzenleyeceklerini söyledi. Kampanyalarda Rusya'da oldukça popüler olan Tarkan'ın görev alacağını açıklayan Kavak, "En önemli pazarımız Rusya, ancak bu ülkenin en büyük ithalatçısı biz değiliz, oradaki pasta çok büyük, pastadan aldığımız dilimi büyütmeyi hedefliyoruz." dedi. Rusya'yı Tarkan'la fethedeceklerini belirten Kavak şöyle devam etti: "Yeni sezonda Rusya'da çok ciddi kampanyalar yürüteceğiz. Aslında eylül ayında katıldığımız Dünya Gıda Fuarı ile bu süreci başlattık. NTG standı, fuarda en iyi stant ödülünü aldı. Ekimde ise Rusya'da yayın yapan 4 ulusal TV kanalında 7 hafta süreyle 3 ayrı versiyonda çekilen narenciye reklam filmimiz dönecek." Rusya'ya giren Türk narenciyelerinin üzerinde ay yıldız logolu etiketler kullanılarak tüketicinin Türk ürünlerini ayırt edebilmesi sağlanacak. Türkiye Yaş Meyve Sebze İhracatçı Birlikleri Ortak Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaçmaz da, narenciyede geçen yılki rakamları aşmayı hedeflediklerini söyledi. Kaçmaz, "15 Eylül itibarıyla ihracat sezonu başladı. Dış piyasadaki lehimize olan gelişmeler ve komşularımızla ticaretimizin artmasından dolayı iyi bir sezon bekliyoruz." değerlendirmesinde bulundu. Mersin Ziraat Odası Başkanı Cengiz Gökcel ise, ürün bolluğunun iç piyasada sıkıntı yaşatacağını düşünüyor. "Dış pazarlarda bizim lehimize olan gelişmeler var. Avrupa'dan 8 yıl aradan sonra yatak limonu talebi gelmesi bizi umutlandırıyor." diyen Gökcel, sezonun iyi geçmesinin ihracat destek primlerine bağlı olduğunu vurguladı. Narenciye ihracatçılarından Aydemirler Yönetim Kurulu Başkanı Kibar Aydemir ise uluslararası piyasalardaki talep daralmasının narenciyeye de yansımasından endişe ediyor. Yılda 60 milyon dolarlık narenciye ihracatı yaptığını kaydeden Aydemir, Rusya'nın gümrüklerde takındığı tavırdan şikâyetçi: "Rusya'nın gümrüklerde takındığı tavır ihracatçılarda bıkkınlık oluşturdu. Bunun için alternatif arıyoruz. Şu anda ürünümüzün yarısını Irak ve İran'a yönlendiriyoruz."

    (ZAMAN)

      Similar topics

      -

      Forum Saati 19/5/2024, 16:37